Używamy plików cookies do zbierania informacji dotyczących korzystania z serwisu Muzeum Warszawy i jego oddziałów. W każdej chwili możesz zablokować obsługę plików cookies w swojej przeglądarce. Pamiętaj, że zmiany ustawień w przeglądarce mogą ograniczyć dostęp do niektórych funkcji stron internetowych naszego serwisu.

Lekcje muzealne

Zapraszamy na zajęcia prowadzone w Korczakianum!

Terminy: wtorek–środa
Godziny: 10.00–14.00
Maksymalna liczba uczestników: 25 osób
Koszt: 130 zł
Miejsce spotkania: Jaktorowska 6,
01-202 Warszawa
Zgłoszenia przyjmuje: Korczakianum, korczakianum@muzeumwarszawy.pl
tel. 22 632 30 27

Zobacz nasz folder prezentujący informacje o zajęciach prowadzonych w Muzeum Warszawy i oddziałach (plik PDF, 820 kB) – ich tematykę, czas trwania, grupy wiekowe.

 

Grupa wiekowa:
szkoła podstawowa (klasy I–VIII), szkoła ponadpodstawowa

Dziecko-obywatel

Wychodząc od myśli i doświadczeń Janusza Korczaka, zastanowimy się, co to znaczy być obywatelem współodpowiedzialnym za społeczność, w której się żyje. Kto jest obywatelem: czy jest nim człowiek dorosły? Czy jest nim dziecko? Co obywatel może, a czego nie może? O czym decyduje, a o czym nie? Czy idealne społeczeństwo jest możliwe?
Te i inne pytania zgłębimy w oparciu o teksty pedagogiczne oraz opowieści dla dzieci Janusza Korczaka.
Czas trwania: ok. 60 minut


Janusz Korczak – życie i dzieło

Przedstawiona zostanie postać Henryka Goldszmita/Janusza Korczaka – pisarza, lekarza, pedagoga. Poza podstawowymi informacjami biograficznymi zaprezentowane będą nieznane
powszechnie inne pola jego działalności społecznej i zawodowej (publicysta, wykładowca, prelegent radiowy, biegły sądowy, lekarz wojskowy). Życie Janusza Korczaka pokazane
będzie w szerszym kontekście: historii Polski i Warszawy (zabory, wojny, odbudowa państwowości, losy polskich Żydów…).
Czas trwania: ok. 60 minut
Dostępność: osoby z niepełnosprawnością intelektualną


Prawa dziecka

Praktyka i postulaty Janusza Korczaka to punkt wyjścia do dyskusji o prawach dziecka, kiedyś i dziś. Przedstawiona zostanie krótko historia ich uchwalenia. Następnie porozmawiamy na temat wybranych praw, takich jak na przykład prawo dzieci do prywatności, do głosu, do szacunku. Zastanowimy się, w jaki sposób funkcjonują w rodzinie i w szkole oraz jak zadbać, żeby nie były tylko hasłami.
Czas trwania: ok. 60 minut